Nástroj na testování klientů a zaměstnanců v sociálních službách v CYGNUS 2

14. Únor 2021 | Hlavní, Blog, Inspirujeme, Jak fungujeme

Listopad 2020 byl ve znamení velkých turbulencí v iresoftím softwaru CYGNUS 2. Naši programátoři a testeři ale opět dokázali, že nejsou daleko od hesla „nemožné ihned, zázraky na počkání“, a rychle zareagovali na urgentní potřeby našich klientů v sociálních službách. O co přesně šlo? Na začátku listopadu přišla informace, že v sociálních zařízeních se neprodleně spouští testování zaměstnanců i klientů na covid-19, což je ale potřeba také evidovat a vykazovat na pojišťovnu. Naším cílem samozřejmě bylo situaci zákazníkům maximálně ulehčit a vymyslet, aby nemuseli tuto evidenci vést mimo systém CYGNUS 2.

V ten samý den, kdy k nám informace dorazila, se této výzvy chopili naši vývojáři a product owner. Okamžitě zanalyzovali požadavky a potřeby našich klientů a ihned navrhli první část řešení: nástroj na evidenci a testování klientů a zaměstnanců. Představme si to asi takto: Od brzkého rána (nebo spíše noci) probíhá intenzivní vývoj nového nástroje. Do druhé hodiny odpolední probíhá testování a k večeru je již k nástroji připravena i detailní nápověda. Náš marketingový tým společně s product ownerem mezitím komunikují s řediteli zařízení a posílají informační email o přípravě nového nástroje, který budou mít již brzy k dispozici. BRZY? Myšleno HNED. Už večer je totiž připravená pro všechny zákazníky první verze a nástroj se úspěšně nasazuje do našeho produktu. Výsledek? Již̌ během prvních dní používání tento nástroj využije přes 500 zařízení a je pořízeno téměř̌ 10 000 záznamů̊.  

Krátce nato však vychází nové organizační opatření vydané VZP ČR, které specifikuje metodiku a požadavky na vykazování testování na pojišťovnu a situaci opět trošku zkomplikuje. Na toto opatření opět reagujeme rychlou aktualizací systému, abychom celou situaci stále zvládli administrovat pouze pomocí našeho softwaru CYGNUS 2. Není bohužel dostatek času vytvářet dokonale sofistikovaný nástroj, proto volíme cestu postupného a urychleného vydávání funkčností.

Vznikají tak nástroje, díky kterým mohou naši klienti evidovat provedené testy (o jaký typ testu šlo, jeho čas provedení a jméno pracovníka, který jej proved), vést k nim zdravotnickou dokumentaci (kdy byl u dané osoby naposledy proveden test a s jakým výsledkem, možnost filtrování v systému podle zařízení a oddělení, zefektivnění způsobu zadávání provedených testů, tisk zdravotnické dokumentace) a tvořit dávky na všechny zdravotní pojišťovny.  Tímto se nám úspěšně podařilo dosáhnout toho, aby naši zákazníci měli k ruce ucelený nástroj, který je plně̌ provázaný́ se zbytkem systému.  

Dalším krokem bylo vypořádat se se zdlouhavějším a administrativně náročným zadáváním testů do centrálního systému ISIN. Naštěstí naši vývojáři přišli na způsob, jak do něj informace o provedeném testu ihned přenést a všechny povinné buňky předvyplnit. Celou tuto operaci s elektronickými žádankami se nám tak podařilo zkrátit na méně než deset sekund namísto původních dvou až tří minut. Postup, jak s novým nástrojem efektivně pracovat, jak si zobrazit přehled klientů i zaměstnanců, které je potřeba otestovat, jak si evidovat vlastní testy nebo jak vytvořit dávky a faktury, jsme samozřejmě popsali v přehledné nápovědě.

Úspěšnost nového nástroje potvrdilo i to, že jen během listopadu 2020 ho v systému CYGNUS 2 využilo více než 700 zařízení a bylo zaevidováno téměř 430 000 testů. Ve špičce došlo k zaevidování až 80 000 testů za týden.

Víme, že naši zákazníci se v této době nachází v nelehké́ situaci, a proto se snažíme co nejrychleji přispěchat s pomocí. Děláme maximum pro to, aby se mohli a nás a na CYGNUS 2 opravdu vždy spolehnout a díky zpětné vazbě, kterou od našich zákazníků dostáváme, víme, že se nám to daří.

 

Lucie Přibylová

HR specialistka
Ve firmě od roku 2020