Jak jsme IRESOFT poprvé prezentovali na online veletrhu práce

7. prosinec 2020 | Hlavní, Blog, Inspirujeme

Dne 19.11. jsme se poprvé zúčastnili veletrhu pracovních příležitostí JobChallenge (www.jobch.cz), který byl určený primárně pro studenty vysokých škol. Z původně plánovaného klasického veletrhu, který se každoročně koná na brněnském výstavišti, se vzhledem k současné situaci pandemie stal rázem veletrh překlopený kompletně do online prostoru a bylo na nás vystavovatelích i organizátorech, abychom se s tím co nejdůstojněji popasovali.

Organizátoři z Kariérního centra MUNI už měli naštěstí jednu nedávnou zkušenost za sebou, kdy v online prostředí proběhly na začátku semestru Prvákoviny, dvoudenní program pro studenty prvních ročníků. Měli se tedy (na rozdíl od nás) při organizaci JobChallenge od čeho odrazit.

Celý veletrh byl připraven v prostředí MS Teams, na který jsou studenti díky distanční výuce zvyklí. Pro nás naštěstí nebyly „teamsy“ také žádnou novinkou, protože je využíváme jako firemní komunikátor, nicméně i tak se pro nás díky veletrhu odkryly nové obzory a byli jsme překvapení, co všechno vlastně teamsy umí nabídnout.

V MS Teams jsme měli od Kariérního centra připravený náš firemní iresofťácký online stánek a byl nám od organizátorů přidělen čas (v našem případě to bylo od devíti do jedné), kdy bude náš stánek studentům přístupný. Na nás bylo připravit na si na stánek prezentaci a zajímavý program.

Co vše jsme si připravili s předstihem?

Protože jsme chtěli naladit návštěvníky online stánku co nejvíce na „ IRESOFT feeling“, začali jsme přípravou prostřední online stánku. Nejprve jsme se rozhodli vytvořit si vlastní pozadí v MS Teams, tak aby ladilo s našimi firemními barvami. Připravili jsme si také prezentaci o IRESOFTu, kterou si mohli studenti na stánku prohlédnout.

Chtěli jsme také studentům nabídnout i virtuální prohlídku našich firemních prostor, proto jsme v týdnu divokých příprav před veletrhem natočili asi pětiminutové komentované video z našich kanceláří. Čas nás tlačil, a tak jsme si s tím na HR oddělení jednoduše poradily samy. Stačil nám k tomu jen mobil, milá moderátorka a pár hodin u stříhání a editování.

Když už jsme byly v tom natáčení, sfoukly jsme s holkama z HR i video pozvánku, která měla nalákat studenty na náš stánek. Dále nám k prezentaci posloužila už dříve natočená videa o IRESOFTu a ruku k dílu přiložil i šéf IT Lukáš, který natočil video o fungování našeho IT týmu.

Na stánek jsme domluvili dva naše šikovné programátory, takže studenti měli možnost se potkat buď s někým z HR anebo si domluvit one-one konzultaci s vývojářem, pokud chtěli slyšet například více o technologiích, které používáme nebo zjistit jaké jsou u nás možnosti práce v IT. Naši IT experti měli v teamsech vytvořené samostatné místnosti s předsálím, které byly oddělené od hlavního stánku. Pokud projevil návštěvník o konzultaci zájem, dostal se nejdříve do předsálí, kde na něj čekala jedna z našich HR specialistek, která mu vysvětlila, s čím mu mohou naši vývojáři pomoci a vzala si od něj emailovou adresu. Tu jsme samozřejmě využili v závěrečné po-veletržní fázi.

Jak probíhala samotná interakce se studenty?

Z „kariérka“ nás předem upozorňovali, že studenti si často nechtějí zapínat kamery (mnohdy je ani nemají) a upřednostňují chatování před mluveným projevem. A to se nám i potvrdilo. Na stánek nám přišlo virtuálně okolo padesáti návštěvníků, ale ne každý s nám chtěli mluvit a na kameru jsme se viděli pouze s pár lidmi. Na takto neosobní kontakt nejsme na pracovním veletrhu určitě zvyklí, ale i tak jsme pro představení naší firmy a toho, co můžeme lidem nabídnout, udělali maximum. Návštěvníci měli možnost si poslechnou prezentaci nahranou přímo v teamsech anebo zhlédnout naše firemní videa. Pro jakékoli dotazy a další informace o firmě, produktech či technologiích jsme jim byly po celou dobu k dispozici my z HR i naši dva vývojáři.

Co nás asi mrzelo nejvíc, že jsme nemohli návštěvnost stánku na rozdíl od fyzicky pořádaných veletrhů nějak aktivně v průběhu prezentace ovlivnit, a v podstatě vám nezbývá nic víc, než jen pasivně čekat, kdo se k vám na stánek připojí.

Co následovalo po veletrhu?

Už v rámci přípravy jsme nepodcenili ani to, co bude následovat po skončení veletrhu. Věděli jsme, že budeme chtít využít nasbírané kontakty, a proto jsme návštěvníkům našeho stánku jako poděkování za jejich čas a zájem o IRESOFT připravili „online balíček“, který jsme rozesílali emailem po skončení veletrhu.

Do online balíčku jsme vložili jednoduchou iresofťáckou prezentaci, představení toho, co děláme, našich firemních hodnot, ukázky našich videí, ale také popis toho, jak probíhá v IRESOFTu výběrko a koho momentálně hledáme. Samozřejmě nechyběly ani lákavé soutěže. Jedna pro všechny účastníky, kteří nám vyplnili online formulář se zpětnou vazbou a jedna speciální, pro návštěvníky z IT oborů. Studenti tak mohli vyhrát vouchery na nákup sportovního vybavení, knih nebo třeba permanentku na deset káv. Z těch, kteří vyluštili náš malý IT kvíz, jsme vylosovali výherce jednoho parádního IT ESO trička.

Jelikož našeho cílová skupina, kterou potřebujeme nejvíce oslovit v rámci náboru, jsou právě lidé z IT, tak ti se od nás ještě dočkali jednoho speciálního překvapení. Všem zaregistrovaným ajťákům, kteří v životopisu uvedli svoji adresu, jsme v následujícím týdnu poslali domů poštou IREBOOK, knihu naší firemní kultury, díky které mají možnost ještě o něco více nahlédnout do běžného života v IRESOFTU.

Co jsme si z účasti na online veletrhu odnesli?

Online veletrh práce byl pro nás opravdovou zkouškou agility, protože jsme téměř do poslední chvíle nevěděli, zdali se bude vůbec konat, jestli se přesune do online prostředí a jak potom bude vše virtuálně probíhat. Organizátoři udělali pro podporu vystavovatelů maximum, a přestože jsme se nevyvarovali drobných technických problémů nebo nejasností, vše nakonec dopadlo dobře a věříme, že i studenti si z něj odnesli spoustu zajímavých informací a kontaktů.

Nám v IRE už teď jen zbývá udělat si veletržní retrospektivu a celou akci si zpětně vyhodnotit. Retrospektiva nám poslouží v budoucnu k rozhodnutí, jestli se obdobné akce ještě někdy zúčastníme a pokud ano, tak jak se na ni můžeme lépe připravit. Zatím ale stále pevně věříme, že se veletrhy pracovních příležitostí brzy vrátí do své klasické podoby. 

Lucie Přibylová

HR specialistka
Ve firmě od roku 2020